Considero d.o.o. · Miroslava Krleže 160, 43000 Bjelovar · +385(0)99 2667 000 · studio@considero.hr
 

Rubrike

Za prijavu na newsletter molimo upišite ime i e-mail adresu i kliknite "Spremi".

Considero jamči zaštitu Vaših osobnih podataka. Osobni podaci neće se koristiti u druge svrhe i davati trećim osobama.

Ime
Prezime
E-mail
Spremi Odustani

Considero

Newsletter

Internet marketing

Pošalji na:  MySpace del.icio.us E-mail

Prvi na Googleu - besplatno oglašavanje na internetu

Objavljeno 28. 06. 2008.  24 komentara

Što znači prva pozicija na Googleu iz perspektive oglašavanja

Google logoInternet je idealan medij za ciljano oglašavanje. No, ova činjenica u praksi se često zanemaruje. Vlasnici web stranica žele što veću posjećenost ne razmišljajući pri tome o kvaliteti posjeta i interesima posjetitelja. SEO tvrtke koriste činjenicu kako velika većina vlasnika web stranica ne prati ili čak ne razumije statistike posjećenosti te im selektivno prezentiraju samo one podatke koji su za njih pozitivni, a to je najčešće ukupan broj posjeta web stranica.
I doista, nakon SEO optimizacije taj se broj vidno poveća i samim time se smatra kako je proces optimizacije uspješno obavljen. Međutim, već površnom analizom statistika posjećenost (npr. Google Analytics), vidljivo je kako je većina tih posjeta bezvrijedna. Ok, ljudi su vidjeli ime tvrtke i logotip što je već samo po sebi neki uspjeh, no nisu našli informaciju koja ih je zanimala. Ukoliko često naiđu na web stranicu koja im ne pruža relevantne informacije, svrstat će ju u kategoriju SPAM-a, odnosno stvorit će negativno mišljenje o tvrtki i brendu.
Uspješnost SEO optimizacije i internetskog marketinga zapravo se mjeri povećanjem prodaje. Ukoliko izostane povećanje broja kvalitetnih upita, odnosno prodaje, kampanja se smatra neuspješnom bez obzira na eventualno povećanje količine posjeta.

Biti prvi na Googleu za relevantne ključne riječi i fraze donosi veću posjećenost web stranica a samim time i veću mogućnost da netko izabere upravo vaše proizvode i usluge. Ako uzmemo u obzir činjenicu kako većina ljudi informacije pronalazi na internetu, pomoću internetskih pretraživača, postaje jasno zašto je dobro biti prvi na Googleu ili barem u prvih dvadesetak rezultata, koliko ih prosječan surfer pogleda.
Dobra pozicija u rezultatima pretraživanja zapravo je besplatno oglašavanje vaših proizvoda i usluga na internetu. Korisnici koji traže određene proizvode i usluge i pronađu vaše web stranice, ukoliko pri tome na vašim stranicama pronađu relevatne i korisne informacije, vrlo vjerojatno će vas kontaktirati te na posljetku nešto i kupiti.

Kako biti prvi na Googleu?

Pozicija u rezultatima pretraživanja ovisi o raznim čimbenicima kao što su npr. sadržaj web stranica, metapodaci (naslovi, ključne riječi i opisi) te kvaliteta veza (linkova) koje vode do vaših web stranica. Optimizacija web sadržaja za pozicioniranje na tražilicama (eng. Search Engine Optimization) ili skraćeno SEO, jedna je od najtraženijih usluga unutar internetskog marketinga. Ova usluga razvila se pojavom sve veće količine sadržaja na internetu te samim time i sve veće konkurencije između web stranica. Količina web stranica se ubrzano povećava a Google i dalje prikazuje 10 rezultata po stranici za pojedino pretraživanje. Osim toga, ubrzano se povećava i broj korisnika interneta širom svijeta. Bez obzira čime se bavili, danas je gotovo nezamislivo poslovanje bez interneta.

Najprije moramo razjasniti što to doista znači biti prvi na Googleu, pa tek potom možemo analizirati načine kako to postići. Google Organic SERPs ili prirodni rezultati pretraživanja ono su što svakodnevno gledamo (i klikamo) prilikom pretraživanja weba. Osim prirodnih rezultata pretraživanja, Google nam nudi i plaćeno oglašavanje na stranicama s rezultatima pretraživanja, kao i na stranicama partnera širom interneta. Prirodni rezultati zauzimaju središnje mjesto, dok su plaćeni oglasi posebno označeni te postavljeni iznad prirodnih rezultata i desno od njih.
Nas ovdje zanima kako zauzeti što bolju poziciju u prirodnim rezultatima pretraživanja (eng. Organic Search Results).

Google - Plaćeni oglasiGoogle koristi mehanizam nazvan PageRank kako bi što kvalitetnije pozicionirao web stranice u rezultatima pretraživanja. Prisjetimo se, prirodni rezultati pretraživanja osnovni su Googleov proizvod i njima je doista stalo do toga da korisnici Google tražilice dobiju što relevantniji i kvalitetniji sadržaj pretražujući web pomoću internetske tražilice. Google koristi složene i tajne algoritme kako bi što preciznije izračunao relevantnost sadržaja web stranica za određeni pojam pretrage.
Prilikom izračuna relevantnosti web stranica, u obzir se uzimaju parametri kao što su "susjedstvo" (eng. Neighborhood), odnosno kakve su web stranice s kojima su povezane vaše stranice te ključne riječi u naslovima, vezama (linkovima) i samom sadržaju vaših web stranica.

Tražilica "vidi" svaku vezu na vaše web stranice kao jedan glas ili bod. Što više veza, odnosno glasova ima određena stranica i ako te veze dolaze s relevantnih stranica, to će bolje biti pozicionirana u rezultatima pretraživanja. Dakle, kvalitetan web sadržaj koji će ljudi rado pročitati i sami postaviti veze na njega te ključne riječi u naslovima, vezama i sadržaju web stranica nužan su uvjet za dobro pozicioniranje na Googleu.
Ako vam je odmah palo na pamet kako biste mogli prevariti internetske tražilice upisivanjem lažnih podataka u metapodatke ili sadržaj stranice te kako biste mogli preko noći "nabaviti" na tisuće veza prema svojim stranicama s raznih internetskih direktorija ili tzv. farmi linkova, možda je bolje da i ne pokušavate takvo što jer Google veoma lako otkriva pokušaje prijevare i sankcionira ih lošijom pozicijom ili čak potpunim izbacivanjem web stranica iz svojih rezultata pretraživanja. Neke Black Hat SEO metode mogu polučiti manji ili veći uspjeh pri postizanju bolje pozicije na Googleu, međutim većina ih je kratkog daha i ukoliko se oslonite na takve metode, na kraju sigurno gubite.

Najčešće greške

Velika većina web stranica u Hrvatskoj, a i širom svijeta, nije izrađena u skladu s web strandardima. U tehničkom ali još i više u marketinškom smislu. Internet obiluje web stranicama koje su izrađene u flashu, na kojima se nepotrebno i pretjerano koriste tehnologije kao što je JavaScript ili se važni podaci nalaze u jpg, gif ili nekom drugom grafičkom formatu. Sve ovo onemogućuje tražilicama indeksiranje (čitanje) web sadržaja, pa samim time i njegovo pozicioniranje u rezultatima pretraživanja.
U marketinškom smislu, odnosno svojim sadržajem,  web stranice gotovo uopće nisu prilagođene ciljanoj publici a još manje su optimizirane za tražilice. Uzrok tome pojaviše leži u činjenici da web stranice uglavnom izrađuju dizajneri i programeri, bez konzultacija sa stručnjacima za internetski marketing.
S druge pak strane, često se pogrešno shvaća optimizacija i pozicioniranje web stranica na Googleu te se pretjeruje s izborom sadržaja i ključnih riječi ili se postavlja potpuno irelevantan sadržaj. To dovodi do većeg broja posjeta samih stranica, međutim dovodi i do toga da te posjete uopće nisu relevantne. Ako neka tvrtka prodaje građevinski materijal, a mi im na stranice dovodimo ljude koji su zainteresirani za frizerske salone, očito je cilj internetskog marketinga promašen.

Kvantiteta vs. Kvaliteta

Prvi na GoogleuInternet je idealan medij za ciljano oglašavanje. No, ova činjenica u praksi se često zanemaruje. Vlasnici web stranica žele što veću posjećenost ne razmišljajući pri tome o kvaliteti posjeta i interesima posjetitelja. SEO tvrtke koriste činjenicu kako velika većina vlasnika web stranica ne prati ili čak ne razumije statistike posjećenosti te im selektivno prezentiraju samo one podatke koji su za njih pozitivni, a to je najčešće ukupan broj posjeta web stranica.
I doista, nakon SEO optimizacije taj se broj vidno poveća i samim time se smatra kako je proces optimizacije uspješno obavljen. Međutim, već površnom analizom statistika posjećenost (npr. Google Analytics), vidljivo je kako je većina tih posjeta bezvrijedna. Ok, ljudi su vidjeli ime tvrtke i logotip što je već samo po sebi neki uspjeh, no nisu našli informaciju koja ih je zanimala. Ukoliko često naiđu na web stranicu koja im ne pruža relevantne informacije, svrstat će ju u kategoriju SPAM-a, odnosno stvorit će negativno mišljenje o tvrtki i brendu.
Uspješnost SEO optimizacije i internetskog marketinga zapravo se mjeri povećanjem prodaje. Ukoliko izostane povećanje broja kvalitetnih upita, odnosno prodaje, kampanja se smatra neuspješnom bez obzira na eventualno povećanje količine posjeta.
Navedeno često pokušavam slikovito objsniti na sljedeći način: Zamislite salon keramičkih pločica koji se oglašava u biltenu nekog nogometnog kluba umjesto u dnevnim novimana ili još bolje u lifestyle magazinu. Pogrešnim izborom medija i sadržaja oglasa, očito će privući pogrešnu ciljanu skupinu, pa će tako umjesto zainteresiranih kupaca koje doista zanimaju keramičke pločice u salon navratiti skupine nogometnih navijača koje taj asortiman vjerojatno uopće ne zanima, a koji su k tome skloni napraviti određenu količinu nereda i materijalne štete.

Mogu li kupiti poziciju na Googleu?

Ne. Poziciju u prirodnim rezultatima pretraživanja ne možete kupiti. Upravo zbog činjenice da su internetske tražilice neutralne pri pozicioniranju web stranica, ljudi ih masovno koriste za pronalaženje relevantnih informacija. Objektivnost i neutralnost internetskih tražilica te besplatna uporaba, njihova su glavna odlika.
Ipak, možete kupiti poziciju na prvoj stranici rezultata pretraživanja kroz programe plaćenih oglasa ili sponzoriranih veza. Ove usluge plaćaju se po kliku i dobra su metoda za oglašavanje na internetu, pogotovo ako se radi o novim web stranicama koje još nemaju dobar PageRank ili iz drugih razloga nisu u vrhu rezultata pretraživanja. Plaćeno oglašavanje izuzetno je efikasno jer se radi o ciljanom oglašavanju. Vaš oglas vidjet će samo ljudi koji su tražili to što vi nudite ili nešto slično tome, a plaćate samo ukoliko netko klikne na vašu sponzoriranu vezu i na taj način dođe do vaših web stranica. Sada je još jasnije zašto je dobro biti prvi na Googleu i besplatno ostvariti veću posjećenost kroz prirodne rezultate pretraživanja.

Angažirajte SEO konzultante

Ukoliko već niste prilikom same izrade web stranica, svakako angažirajte stručnjake za optimizaciju web sadržaja za tražilice (SEO). Sredstva uložena u izradu web stranica mogla bi biti bačen novac ukoliko stranice nisu dobro optimizirane za tražilice. Ulaganje u SEO povećat će korisnost vaših web stranica i vrlo vjerojatno će se višestruko isplatiti u relativno kratkom roku.
Važno je napomenuti kako kod SEO optimizacije i pozicioniranja stranica na Googleu nema rezultata preko noći. Sadržaj stranica i metapodatke može se urediti vrlo brzo, no izgradnja kvalitetnih veza (eng. Link Building), indeksiranje web stranica i izračun PageRanka postupci su koji zahtijevaju određeno vrijeme, od nekoliko tjedana do nekoliko mjeseci.
Dobar SEO konzultant objasnit će vam nedostatke vaših web stranica i predložiti potrebne korake za optimizaciju. Ujedno će pronaći optimalan model izgradnje veza prema vašim web stranicama te napraviti plan za postavljanje veza.

Ocijeni članak

Komentari

Damir Dubravec, 7. siječnja 2009. u 9:54
Vrlo dobar članak koji na jednostavan način objašnjava osnovne pojmove i principe vezane uz oglašavanje i plasiranje, tj prezentiranje novih web stranica. I sam krećem u oglašavanje svoje nove web stranice i tražim što bolje načine da prezentiram svoju tvrtku, uz što razumnije (manje) troškove.
Pohvala za članak.
Davor Berend, 25. veljače 2009. u 15:05
Zanima me ako ja želim da moja firma bude među prvih deset na tražilici,kako da to postignem,i koja je toga cijena?firma se bavi izradom dječjih sprava za javne površine i privatna dvorišta ....pa me zanima koje bi tu bile najbolje riječi da se ubace.......hvala Vam lijepa
igor čukac, 26. veljače 2009. u 18:33
Naša dijelatnost je transport i organizacija prijevoza kombi vozilima,također se bavimo i iznajmljivanjem vozila,imamo web stranicu ali se slabo otvara želimo unaprijediti oglašavanje pa me zanima ako netko zna kako da unaprijedimo ogčašavanje,neka se javi na email.
Igor Čukac
Jasnica Turk, 21. travnja 2009. u 12:33
Pozdrav!

Zanimljiv i koristan članak!
kemal zahirović, 28. svibnja 2009. u 17:57
veoma korisna iformacija!
Gabor Vecsey, 12. srpnja 2009. u 21:09
Pozdravljam autora teksta i upućujem čestitke! Često razgovarajući o našem sajtu (www.building.rs) imam rasprave u kojima jedan broj poslovnih ljudi ne razume o čemu govorim. Autor teksta upravo napominje staromodno razmišljanje i najčešće pitanje "KOLIKO POSETA IMATE NA SAJTU"? Da li je važno da imate 100.000 nekvalitetnih poseta, od kojih nećete ugovoriti ni jedan posao ili 100 poseta iz kojih ćete uspeti ugovoriti posao. Ako Vam je važna ciljna grupa koju želite kao posetioca sajta, prevelike brojke ne znače ništa i one su prošlost. Takođe priča o Banerima je slična, još 1997 o banerima se pričalo kao zastarelom vidu oglašavanja. Slepilo banera lepo objašnjava kako poslovni ljudi uopšte ne prate banere i sve ono što liči na njih. Kvalitetan sadržaj sajta i interesantni stručni tekstovi su budućnost oglašavanja na internetu. Ne zamerite na opširnosti, ali nisam izdržao ne priključiti se autoru. Uspešno surfovanje i uspešan rad želi Vam Building produkcija iz Novog sada!
jovanka hrastic, 8. svibnja 2010. u 14:34
postovani lijepo vas molim za svajet 5 godina su moje stranice na internetu ali katastrofa svega 10 klijenata s javiloinace sam kolumnista u mnogim tjednicima molim vas zanima me povecanje interesa.Jedan novinar mi je rekao da su moji uslovi PRESTROGI suradjujem i imamuvidu sve institucije ako zatrebapolicija,bolnica ,maticni ured iskljucenje osoba sa margine itd...voljelabi da se najboljecujemona tel 05438212 unaprijed hvala na odgovoru lijepi ugodan dan uz izraze osobitog postovanja za veneru dir jovanka hrastic
jovanka hrastic, 8. svibnja 2010. u 14:34
postovani lijepo vas molim za svajet 5 godina su moje stranice na internetu ali katastrofa svega 10 klijenata s javiloinace sam kolumnista u mnogim tjednicima molim vas zanima me povecanje interesa.Jedan novinar mi je rekao da su moji uslovi PRESTROGI suradjujem i imamuvidu sve institucije ako zatrebapolicija,bolnica ,maticni ured iskljucenje osoba sa margine itd...voljelabi da se najboljecujemona tel 05438212 unaprijed hvala na odgovoru lijepi ugodan dan uz izraze osobitog postovanja za veneru dir jovanka hrastic
Ivan Juroš, 21. rujna 2010. u 16:24
Poštovana/i
Izradio sam: "Ručna preša za izbijanje koštica iz sitnokoštičavog voća", prvenstveno višanja.
Primjenjiva je za rad na kuhinjskom stolu, kapaciteta oko 100 Kg/sat.
Preša je dobila prvu nagradu za inovacije na sajmu inovacija u Slatini 2010-te godine.
Pitanje je kako učiniti i što bi koštalo stavljanje samo tog proizvoda na Vašu tražilicu.
Ivana, 23. rujna 2010. u 14:19
što se tiče prve pozicije, nitko ne može garantirati za uvjek, ali postoje kompanije koje mogu privremeno ti namjestiti mjesto. U HR, a i na balkanu, to nije neki problem ali recimo rank u SAD, ili Kanadi, tu je vec konkurencija dosta veća.
I. Juric, 2. listopada 2010. u 10:21
Vrlo zanimljiv i koristan članak!
Mudre izreke, 1. studenog 2010. u 13:23
@Ivan Juroš, postavljanje na tražilicu (Google) je besplatno. Svoju stranicu možeš prijaviti ovdje: http://www.google.com/addurl/
Tatjana Derežić Berto , 11. studenog 2010. u 17:22
Neznam dali d aja kažem Vama ili pitam Vas za savjet mojih stranica, ako je moguće naravno........
Hvala
Tatjana Derežić Berto , 11. studenog 2010. u 17:22
Neznam dali d aja kažem Vama ili pitam Vas za savjet mojih stranica, ako je moguće naravno........
Hvala
rc helikopteri, 15. studenog 2010. u 11:57
Do ovog članka sam došao trazeci na googleu savjete o boljem pozicioniranju tako da ocito i sami uspjesno primjenjujete vase savjete!
Nadam se da ce i meni ove besplatne sugestije biti od pomoci!
Hvala i pozdrav
krediti, 19. studenog 2010. u 13:44
Impresivan tekst, pohvale autoru!
Mudre izreke, 7. prosinca 2010. u 15:18
Dobar i koristan članak
Igor Milenkovic, 28. prosinca 2010. u 22:11
Svaka cast na tekstu odlican je i veoma dobro objasnjeno. Kada bi ga neki procitali onda bi ljudi koji zele da imaju kvalitetan sajt znali sta da pitaju prilikom izrade i za koga da se odluce.
Ana zahirovic, 18. siječnja 2011. u 12:43
impresivan tekst dobar i super koristan članak
blogger3, 14. veljače 2011. u 11:29
Ovo je jako dobro opisano i svakako ce mi pomoci u daljnjem napretku sa oglasavanjem. Svaka pohvala.
dado, 15. veljače 2011. u 21:12
vrlo dobro i korisno,i sam se susrećem s ovim zadatkom i na stranicu koja bi mogla koristiti svima koji imaju vozilo,a rijetki ga nemaju, nije ni malo lagano,naročito za početnike...
lijep pozdrav svima,servis www.dijelovi.biz
Srdjan Savic, 9. ožujka 2013. u 11:59
Odlican clanak i uvek aktuelan.
Daniel Kali, 2. listopada 2013. u 13:05
Dobar članak,svaka čast autoru.Nadam se da ću ovo znati i sebi primjeniti.
Stipan, 28. studenog 2013. u 11:46
SEO savjeti koje je autor napisao su pun pogodak-BINGO...jednostavno i kvalitetno je opisao sve što je nekome potrebno da njegova stranice bude među prvih 10 Google rezultata pri pretraživanju Web-a...svaka pohvala i čast autoru ovoga SEO članka,lijep pozz

Komentiraj članak

Ime i prezime (obavezno)

E-mail (obavezno)

Web adresa

Enter the code shown above:

Želite primati Considero Newsletter e-mailom?

Za prijavu na newsletter molimo upišite ime, prezime, e-mail adresu i kliknite "Spremi".

Ime
Prezime
E-mail
Spremi Odustani
Copyright © Considero 2005 - 2010