Objavljeno 03. 11. 2007.
Poduzetnike se danas više ne pita imaju li stranice na internetu, već kakve su te stranice, koliko su ažurne i korisne informacije na webu, nude li svoje proizvode i usluge online i sl. Novosti u razvoju informacijskih i komunikacijskih tehnologija koje su prouzročile promjene u procesima trgovine i marketinga, uz razvoj sasvim novih grana marketinga kao što je npr. SEO (eng. Search Engine Optimization) ili optimizacija web sadržaja za bolje pozicioniranje na tražilicama, jednostavno prisiljavaju tvrtke i organizacije na doradu postojećih i uvođenje novih
načina komunikacije i sadržaja na internetu.
Poduzetnici su uvidjeli kolika je moć internetskih tražilica i prepoznali u njima veliki marketinški stroj za besplatno oglašavanje na internetu. Naglim razvojem Googlea, razvojem globalne mreže i stalnim rastom broja korisnika interneta širom svijeta, postalo je izuzetno bitno na kojoj ste poziciji u rezultatima pretraživanja za određeni pojam. Ljudi na internetu traže ono što im treba. Ako vi nudite to što njima treba i ako vas pronađu pomoću tražilice, vrlo je velika vjerojatnost da će kupiti vaše proizvode ili usluge.
Izrada web stranica
Izradi statičkih HTML i Flash web stranica pribjegavaju tvrtke i pojedinci kojima je web stranica potrebna samo zbog forme, kao neka tiskana brošura od nekoliko stranica na internetu. Oni obično nisu zainteresirani za internetsku publiku i ne nude svoje proizvode online. Sadržaj statičkih web stranica je uglavnom količinski mali i ažurira se vrlo rijetko ili se uopće ne ažurira. Funkcionalnosti stranica su vrlo ograničene, tako da je komunikacija s korisnikom uglavnom jednosmjerna, nema neke posebne mogućnosti interakcije ili uređivanja sadržaja. Dobra strana ove vrste web stranica su niski troškovi izrade i održavanja, te mali tehnički zahtjevi.
Statičke web stranice često nisu dobro optimizirane za pretraživače. Velik broj internet stranica uopće nema postavljene metapodatke kao što su ključne riječi (eng. Keywords) i opisi (eng. Description) ili oni nisu prilagođeni sadržaju stranica.
Česta neadekvatna upotreba Flasha, JavaScripta i drugih web tehnologija samo dodatno otežava tražilicama a i korisnicima pristup informacijama i sadržaju stranica.
CMS portal
CMS ili sustav za upravljanje web sadržajem je skup web aplikacija i baza podataka za online izradu i upravljanje web stranicama. CMS se popularno naziva i web portal ili internet portal. Riječ je o web stranicama nove generacije koje karakteriziraju veća količina i češće osvježavanje sadržaja, veća interaktivnost, mogućnost jednostavnog kreiranja sadržaja od strane vlasnika ili korisnika web stranica, razni online servisi, web trgovine, forumi, blogovi, audio i video sadržaj, ujednačen dizajn, mogućnost registracije korisnika itd.
Portal predstavlja vrata ili ulaz u integriranu ponudu informacija i usluga koju neka tvrtka ili organizacija nudi na internetu. CMS rješenja koriste uglavnom srednje i veće tvrtke, medijske kuće, trgovine, državne institucije, udruge, političke i nevladine organizacije, akademske i znanstvene institucije i svi oni kojima je internet primarno sredstvo komunikacije, prezentacije i trgovine.
Web portali nove generacije
- Web 2.0 standardi.
- Orijentirani korisniku.
- Web administratorsko sučelje.
- Registracija i upravljanje korisnicima.
- Prava pristupa zasnovana na ulogama (eng. Role-Based Secuirty).
- Sudjelovanje korisnika u izradi sadržaja.
- Mogućnost pretraživanja sadržaja.
- Predlošci izgleda (eng. Skin).
- Online uređivanje sadržaja u WYSIWYG pregledniku.
- Mogućnost povezivanja s drugim web servisima.
- Optimizirani za tražilice.
- Višejezičnost.
- Sigurnost.
Klasične HTML web stranice vjerojatno su nešto jeftinije i za njih se uglavnom odlučuju poduzetnici i organizacije kojima nije nužna interaktivna prisutnost na internetu, velika količina i česta izmjena sadržaja i slično.
Oni kojima je nužna prisutnost na internetu s ponešto boljim i kvalitetnijim funkcionalnostima, registracijom korisnika, većom interakcijom, mogućnostima samostalnog uređivanja sadržaja, ponudom proizvoda i usluga na internetu, oni će se odlučiti za CMS portal.