; Koliko su korisne vaše web stranice?

Koliko su korisne vaše web stranice?

30.6.2009., autor: Hrvoje Komljenović

Korisnost web stranica i savjeti za povećanje posjećenosti i efikasnosti

Koliko su korisne vaše web stranice? Jednostavno pitanje na koje se često zaboravlja prilikom izrade i održavanja poslovnih web stranica. Najčešći razlog tome je jednostran pogled uključenih strana u proces izrade web stranica. Tako vlasnici, odnosno naručitelji web stranica najčešće nisu dovoljno upoznati s mogućnostima, standardima i procesima internetskog poslovanja. Često na web gledaju kao na dodatni trošak za marketing. Programeri i web dizajneri na web vide svatko iz svoje perspektive, no uglavnom internet stranice doživljavaju kao poligon za pokazivanje mogućnosti tehnologije ili kao likovnu kompoziciju raznih boja i oblika.
Zapravo, malo je sudionika u izradi web stranica koji vide čitavu sliku tog procesa, koji su svjesni važnosti informacije, sadržaja, strukture, navigacije, upotrebljivosti i uopće namjene i korisnosti web stranica.
Kako bismo odgovorili na pitanje iz naslova „Koliko su korisne vaše web stranice?“, krenut ćemo s još jednostavnijim pitanjima koja ste se možda također zaboravili pitati prilikom izrade web stranica.

Zašto imate web stranice?

Nadam se da je pitanje „Imate li web stranice?“ već dobrano zastarjelo, nešto poput pitanja „Imate li mobilni telefon?“. Odgovor na ovo pitanje morao bi biti potvrdan, u suprotnom odmah naručite izradu web stranica.
Utvrdili smo, dakle, kako web stranice imate. No, jeste li se ikada zapitali zašto imate web stranice? Čemu one služe, koja je njihova svrha i namjena? Što očekujete od svojih web stranica?

Poslovne web stranice dobar su marketinški alat, ali i mnogo više od „oglasne ploče“ na internetu. Za razliku od drugih medija, na internetu je informacija na prvom mjestu. Interaktivnost i dvosmjerna komunikacija koju internet omogućuje te niska cijena izrade i održavanja web stranica u odnosu na druge oblike marketinga i prodaje, čine web najpovoljnijim i najefikasnijim sredstvom oglašavanja i prodaje.

Osnovne namjene poslovnih web stranica:

  • Oglašavanje i prezentacija ponude proizvoda i usluga.
  • Prodaja proizvoda i usluga.
  • Informacije o tvrtki, referentna lista i kontakt podaci.
  • Komunikacija s klijentima i podrška.

Kolika je posjećenost vaših web stranica?

Pratite li uopće statistike posjećenosti? Znate li koliko je ljudi u posljednja 3 mjeseca posjetilo vaše web stranice? Koliko stranica su pregledali i na kojim stranicama su se najviše zadržali? Koje su ključne riječi upisali u Google ili neku drugu tražilicu kako bi pronašli vaš web?

Odgovori na ova pitanja mogu vam dati prvi uvid u korisnost web stranica. Ponovno, za razliku od drugih medija kao što su npr. radio, novine i televizija, kod weba imate mogućnost preciznog uvida u doseg informacije, tj. prezentacije vaše ponude. Analizom statistika posjećenosti web stranica ujedno možete dobiti i uvid u potražnju za određenim pojmovima, odnosno proizvodima i uslugama. Za praćenje i pregled statistika posjećenosti web stranica možete koristiti besplatnu Google Analytics uslugu ili neki drugi servis.

Što gledati u statistikama posjećenosti? Najvažnije informacije u statistikama posjećenosti web stranica su:

  • Količinu jedinstvenih posjetitelja (Unique Visitors).
  • Broj otvaranja stranica (Page View).
  • Prosječan broj pregledanih stranica po posjetu (Average Page Views).
  • Izvore posjeta (Traffic Sources).
  • Omjer odbačenih stranica (Bounce Rate).
  • Prosječno vrijeme trajanja posjeta (Average Time On Site).
  • Ključne riječi po kojima su posjetitelji pronašli vaše internet stranice (Keywords).
  • Najposjećenije stranice (Top Content).
  • Najčešće ulazne stranice (Top Landing Pages).
  • Najčešće izlazne stranice (Top Exit Pages).

Kod radijske, novinske ili televizijske reklame ne možete jednostavno i precizno utvrditi koliko je ljudi doista vidjelo/pročitalo vaš oglas niti tko su ti ljudi i gdje se nalaze.
Kod weba su statistike i povratne informacije iscrpne i dostupne u svakom trenutku – iskoristite ovu mogućnost web stranica i pretvorite ju u poslovnu korist!

Tko su posjetitelji vaših web stranica?

Jednako je važno pitanje kao i kolika je posjećenost web stranica. Što više ljudi zainteresiranih za proizvod ili uslugu koju nudite pronađe vaše web stranice, veća je vjerojatnost da će traženi proizvod ili uslugu kupiti upravo od vas.

Nije, dakle, količina posjetitelja i broj otvorenih stranica jedini i konačni cilj ili mjerilo uspješnosti web stranica. Izuzetno je važna i kvaliteta posjeta, odnosno posjetitelja. Nezainteresirani posjetitelji koji su na vaš web došli tražeći sasvim nešto drugo ili se nisu uspjeli snaći na vašim web stranicama i pronaći tražene informacije, nisu vam od nikakve koristi, samo će opteretiti web poslužitelj (server) i potrošiti internetski promet. Nije neka šteta, ali nije niti korist.

Koja nas obilježja zanimaju? Kako bismo utvrdili tko su posjetitelji naših web stranica trebali bismo saznati:

  • Geografsku lokaciju posjetitelja (iz statistika posjećenosti).
  • Dob, spol i zanimanje posjetitelja (možemo saznati iz korisničkog profila ukoliko imamo mogućnost registracije korisnika ili pomoću web ankete na stranicama).
  • Navike posjetitelja web stranica (možemo saznati iz statistika posjećenosti, analize pretraživanja i navigacije).

Kako povećati posjećenost i korisnost web stranica?

Sada kada smo utvrdili način i kriterije za mjerenje korisnosti i upsješnosti, evo i nekoliko savjeta za povećanje posjećenosti i korisnosti web stranica.

Što obavezno morate imati na web stranicama?

Svaka dobra poslovna internet stranica obavezno mora imati sljedeće elemente:

  • Kvalitetan sadržaj. Informacije su osnova svake dobre web stranice.
  • Stranice trebaju biti izrađene prema web standardima i tehnički ispravne.
  • Dobru strukturu sadržaja i navigacije.
  • Podatke za kontakt i/ili web obrazac za kontakt.
  • Stranicu „O nama“.
  • Referentnu listu.
  • Ponudu, opis i upute za narudžbu proizvoda i usluga koje nudite.
  • Česta pitanja korisnika i odgovore na njih.

Nije nužno ali je poželjno:

  • Dobar dizajn.
  • Feedback ili izjave korisnika.
  • Izradite web stranicu za svaki važniji proizvod, uslugu ili djelatnost.

Što još možete učiniti za povećanje posjećenosti?

Uz uvjet da su vaše web stranice tehnički ispravne i da sadrže sve potrebne elemente sadržaja i navigacije, posjećenost web stranica možete povećati nekom od metoda i tehnika internetskog marketinga.

SEO i optimizacija upotrebljivosti.

Search Engine Optimization (SEO) ili optimizacija web stranica za pozicioniranje na tražilicama jedna je od najefikasnijih tehnika internet marketinga za dugoročno povećanje kvalitete i kvantitete posjećenosti web stranica. Dobro optimizirane web stranice izvrsno su pozicionirane na Googleu i drugim tražilicama. Visoke pozicije u prirodnim rezultatima pretraživanja za relevantne ključne riječi i fraze, nepresušan su izvor kvalitetnih i zainteresiranih posjetitelja.
Prednosti SEO internet marketinga su mogućnost ciljanja zainteresiranih skupina korisnika, izuzetno precizna povratna informacija o uspješnosti i tijeku kampanje, jednokratno ulaganje u optimizaciju web stranica donosi trajno povećanje posjećenosti.

SEM i plaćeno oglašavanje.

Search Engine Marketing (SEM) i plaćeno kontekstualno oglašavanje po prikazivanju (Pay-Per-View / PPV) ili po kliku (Pay-Per-Click / PPC) izuzetno su efikasani oblici internet marketinga. Servisi kao što su Google AdWords distribuirat će vaš oglas zainteresiranim korisnicima interneta i naplatit će vam određenu naknadu ukoliko korisnik klikne na oglas i dođe na vaše web stranice.
Tako možete zakupiti mjesto za oglas u rezultatima pretraživanja na Googleu (gore iznad prirodnih rezultata pretraživanja i desno od njih), odnosno distribuirati svoj oglas na tisuće relevantnih web stranica.
Nedostatak ovog načina promocije internet stranica je trajna potreba za ulaganjem u oglašavanje (svaki klik se plaća).
Prednosti SEM internet marketinga su mogućnost ciljanja zainteresiranih skupina korisnika, kontekstualno oglašavanje (distribucija oglasa na relevantna web mjesta), izuzetno precizna povratna informacija o uspješnosti i tijeku kampanje te potpuna kontrola troškova.

Implementacija Considero CMS web stranica.

Vrhunski CMS sustav za izradu i održavanje web stranica, optimiziran za pozicioniranje na Google i drugim tražilicama. Jednostavna izrada i održavanje web stranica kao i izvrsne pozicije internet stranica na Googleu osnovne su odlike naših CMS web stranica.
Naručite još danas CMS web stranice po cijeni izrade klasičnih (statičnih) web stranica!